Trabalho, Educação e Saúde - TES (Work, Education and Health) is an open access scientific journal, edited by the Joaquim Venâncio Polytechnic School of Health, from Oswaldo Cruz Foundation.

Assessment of the proposal to construct a interdisciplinary curriculum in a technical health school

  • Paulo Gilberto Simões Dávila
  • Rochele de Quadros Loguercio
  • José Claudio Del Pino
  • Fabiano da Silveira Santos
  • Paulo Gilberto Simões Dávila

    Professor de química da Escola Estadual Técnica em Saúde do Hospital de Clínicas de Porto Alegre (ETS-HCPA), Porto Alegre, Rio Grande do Sul, Brasil. Mestre em Educação em Ciências: Química da Vida e Saúde pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS).

    Rochele de Quadros Loguercio

    Professora adjunta da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), Porto Alegre, Rio Grande do Sul, Brasil. Doutora em Ciências Biológicas - Bioquímica pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul.

    José Claudio Del Pino

    Professor associado da Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), Porto Alegre, Rio Grande do Sul, Brasil. Pós-doutorado em ensino de química pela Universidade de Aveiro, Portugal.

    Fabiano da Silveira Santos

    Professor de química da Escola Estadual de Ensino Médio Japão, Porto Alegre, Rio Grande do Sul, Brasil. Licenciado em Química pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS).



Abstract

This work aims to provide spaces for the training and education of teachers, adding the practices they developed to the school's political- pedagogical plan and to the views of the various forms and levels of possible curricular integration. The authors researched inter/multi/pluri/transdisciplinarity and the manner in which it could be achieved in the educational reality of a technical school.

Keywords

interdisciplinarity,
technical school,
education and health

Download


Metrics

  • Views - 711

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

Copyright (c) 2022 Fundação Oswaldo Cruz, Escola Politécnica de Saúde Joaquim Venâncio

Similar Articles

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.